FAQ

Om Mera // FAQ

Vi skickar alla beställningar inkomna, betalda och klara innan kl 14.00 normalt samma dag. Slutleveransen görs av Postnord på normalt 1-2 arbetsdagar. Har du lantbrevbäring tar det en dag extra. Skulle ditt paket inte vara levererat inom 2-3 arbetsdagar tar du kontakt med oss så hjälper vi dig vidare.

Nej, vi skickar med tjänsten ”Leverans utan kvittens” på alla paket över 10 kg som skickas direkt hem. Glöm inte ange portkod eller porttelefon vid din beställning för att undvika extra leveranstid och kostnader.

I kassan får du information om vilken tjänst paketet skickas med. Normalt skickas paket under 10 kg till närmsta Postnord ombud. Det krävs legitimation i samband med uthämtning av paketet.

Kontakta oss på [email protected] eller 0171-412 175 och berätta vad du vill returnera. Vi tar ej retur på öppnade säckar eller brutna förpackningar. En retur kostar från 125 kr och dras i samband med kreditering av varan när den kommit tillbaka till oss. Varan ska vara väl emballerad och vara i ursprungligt säljbart skick för att få en godkänd retur.

För att få en godkänd reklamation måste paketet, emballaget och skadan fotograferas omgående och skickas till oss utan dröjsmål. Det är viktigt att alla kartonger öppnas för att kontrolleras om fler paket kommer i samma försändelse. Inkommer en reklamation senare än 1 dygn efter mottagande kan vi inte garantera en reklamation eftersom detta måste anmälas utan dröjsmål till transportören.

Det finns flera sätt att beställa valppaket. Skriv under ”övriga upplysningar” i samband med din order alternativt maila [email protected] eller ring oss på 0171-412 175. Handlar du från våra återförsäljare kontaktar du ditt ordinarie inköpsställe direkt.

Vi skickar endast valp-/kattungepaket till uppfödare i vår Breeder Club som använder vårt valp- eller kattungefoder till aktuell kull. Läs mer om våra villkor här.

Vi har öppet måndag-fredag alla dagar utom röda dagar och helgdagar. Måndag/tisdag/fredag 9-16 och onsdag/torsdag 9-17. Följ oss på våra sociala medier för speciella evenemang och eventuella öppethelger eller kvällsöppet. Vardagar före helgdag har vi ändrade öppettider från 2021. Kontrollera öppettiderna här.

Vad roligt att du vill bli återförsäljare för en av marknadens bästa produkter! Kontakta oss på 0171-412 175 eller [email protected] och berätta om din verksamhet och hur vi kan hjälpa dig att introducera MERA Petfood i din butik.

När paket skickas till ombud behöver du som mottagare vara snabb på att hämta ut ditt paket. Postnord har under 2021 ändrat sina villkor och paket som ej uthämtas inom 7 dagar skickas tillbaka i retur.

Avgift för ej uthämtat paket är 200 kr och inkluderar administrativa avgifter.